Workshop ‘Werk vinden via social media’
Wil je social media inzetten om nu of in de toekomst werk of een interim opdracht te vinden, maar weet je niet wat er mogelijk is en waar je moet beginnen? In de workshop ‘Werk vinden via social media’ krijg je inzicht in de kansen die social media je bieden bij jouw zoektocht naar een baan of opdracht.
Wat neem je mee naar huis?
Aan het einde van de workshop ken je het social media landschap, weet je welke kanalen je kunt inzetten en hoe. Je gaat naar huis met een compleet Linkedln profiel, gericht op het bereiken van jouw doel. Bovendien maakt een professionele fotograaf een representatieve portretfoto van je, die je kunt gebruiken op al jouw online profielen.
Deze workshop is interessant voor jou als je:
Social media wilt inzetten om werk te genereren, maar nog niet precies weet hoe je dat moet aanpakken. Of je nu een baan zoekt, of (interim) opdrachten als zelfstandige.
Inhoud workshop ‘Werk vinden via social media’
Deel 1 – Werk vinden via social media, welke mogelijkheden zijn er?
- – hoe zoeken recruiters naar kandidaten?
- – hoe screenen recruiters kandidaten?
- – welke sociale media zijn er en welke mogelijkheden bieden deze om je zelf te profileren?
- – hoe bepaal je welke social media voor jou geschikt én effectief in te zetten zijn?
- – hoe kun je zelf op zoek gaan naar vacatures via social media?
- – aandachtspunten, valkuilen, do and dont’s
- – hoe maak je een profiel aan op LinkedIn?
- – huiswerkopdracht
Deel 2 – Werk vinden met behulp van uw LinkedIn profiel
- – bespreken huiswerkopdracht
- – maken van een onderscheidend en passend LinkedIn profiel
- – zorgen voor een 100% profiel, met de juiste keywords en teksten
- – connecties maken
- – vragen om aanbevelingen
- – deelname aan groepen
- – een professionele fotograaf maakt een representatieve portretfoto die je kunt gebruiken op al jouw online profielen
Direct aan de slag
De insteek van de workshop is persoonlijk, praktisch en concreet. Tijdens de workshop gaan we direct aan de slag met jouw (online) CV, dus zorg ervoor dat je deze paraat hebt. Neem daarnaast ook een laptop (en adapter) mee. Het aantal deelnemers per training is maximaal 8, zodat iedereen aan bod komt en er genoeg ruimte is voor discussie, vragen en voorbeelden.
De Trainers
Deze training wordt je aangeboden door All Human en Neo-Mundo. De trainers zijn:
– Claartje Visser – online marketing & communicatie specialist, http://www.claartjevisser.nl, http://www.linkedin.com/in/claartjevisser/nl
– Bianca Roelandschap – adviseur arbeidsmarktcommunicatie & recruitment, http://www.yourmissinglink.nl, http://www.linkedin.com/in/biancaroelandschap
Zowel Claartje als Bianca hebben gedegen ervaring met het geven van workshops en het begeleiden van mensen op het gebied van job marketing, online profileren en het gebruik van social media met een zakelijk insteek.
Datum, tijd, locatie & prijs
De workshop bestaat uit twee middagen en een aantal huiswerkopdrachten. In mei en juni starten twee nieuwe workshops. Je kan kiezen voor de eerstvolgende workshop of de volgende data:
- – Deel 1, donderdag 23 mei, 14:00 – 17:00 uur
- – Deel 2, donderdag 6 juni, 14:00 – 17:00 uur
Of voor
- – Deel 1, donderdag 20 juni, 14:00 – 17:00 uur
- – Deel 2, donderdag 4 juli, 14:00 – 17:00 uur
Locatie: Neo Mundo, Heemraadssingel 149, Rotterdam.
Prijs : € 500,- (excl BTW)
Inschrijven
Schrijf je in door een mail te sturen naar info@allhuman.nl Na aanmelding ontvang je verdere informatie. De workshop gaat door bij minimaal 4 deelnemers.
Meer weten over deze training?
Natuurlijk kun je voor meer informatie contact met ons opnemen. Bel naar Bianca Roelandschap op 06-21613144 of mail naar: info@allhuman.nl